Loading website
Samen verbinden.

Ze zijn sociaal vaardig, klantvriendelijk en kunnen goed technisch denken. Daarnaast hebben ze de eigenschap dat ze goed met stressvolle situaties kunnen omgaan. Als de alarm installateur zijn werk gedaan heeft en het alarm plotseling afgaat krijgen klanten deze mensen aan de lijn. Mike Hellegering, Senior alarmcentralist & support agent op de PAC van RoutIT, is zo’n persoon. Dit is het verhaal van Mike:

Werken op de PAC, Particuliere Alarmcentrale

Wat mijn werk vooral heel erg leuk maakt is de afwisseling. Alles wat we doen heeft te maken met veiligheid maar ook het bieden van gemak aan onze klanten. Dat kunnen de alarminstallateurs zelf zijn maar ook de klanten van de alarminstallateurs. Hoewel de 247Alarm app eenvoudig in gebruik is kunnen er natuurlijk altijd vragen zijn, bijvoorbeeld over het instellen van tijdelijke bloktijden. Om daarbij te helpen zijn er handige video’s die zowel door de alarminstallateur als zijn klanten gebruikt kunnen worden. Via deze link vind je ze terug.

Ook helpen we 24 uur per dag 7 dagen in de week alarminstallateurs als zij vragen hebben bij de oplevering van een installatie, met of zonder de 247Install app.

Spannende momenten op de werkvloer

Ineens is er een inbraakmelding. Razendsnel nemen wij dan contact op met het WA, het waarschuwingsadres. Zo heb ik eens angstig moment meegemaakt waarbij ik iemand aan de lijn had met de wetenschap dat er tegelijkertijd op deze locatie een inbraak bezig was. De kunst is dan om niet in paniek te raken en ervoor te zorgen dat de persoon aan de andere kant van de lijn ook rustig blijft. Achteraf liep het gelukkig goed af en was de klant enorm dankbaar. Daarom werk ik met trots als alarmcentralist. Gelukkig krijg ik van mijn werkgever ook extra trainingen om in dergelijke situaties goed te reageren. Denk bijvoorbeeld aan weerbaarheidstrainingen die wij van deskundigen bij politie hebben mogen ontvangen.

Kwaliteit en servicegerichtheid door training

Toen ik vier jaar geleden bij RoutIT ging werken had ik kennis opgedaan in de ICT, onder andere op het gebied van VoIP. Netwerken waren mij bekend, maar op het gebied van beveiliging was ik nog behoorlijk blanco. Ik kreeg de BoCA opleiding, Basisopleiding Centralist Alarmcentrale, aangeboden en via de interne RoutIT University heb ik aanvullende opleidingen gevolgd. In de toekomst kan ik mij daardoor nog meer verdiepen in netwerk security of wellicht zelf iets gaan doen in de beveiligingsbranche die sterk aan het moderniseren is.

Het interessante is dat dit soort opleidingen ook voor de alarminstallateur beschikbaar zijn bij RoutIT. We zijn een bedrijf wat constant kijkt naar de toekomst en technologie van het heden gebruikt. Kennis van apps, netwerken en digitale veiligheid speelt daar een grote rol bij.

Wil je RoutIT zelf eens bezoeken, of meer weten over aanvullende opleidingen?

Neem dan contact op met mijn collega, Rik van Veenschoten , telefoonnummer: 06-12279187 of email: Rik@routit.nl

Mike Hellegering, Senior alarmcentralist & support agent