Loading website
Samen verbinden.

Zullen we allereerst eens kijken hoe het installeren en het beheren van alarminstallaties jarenlang gegaan is? Dan wordt het nog veel duidelijker waarom apps, zowel voor de klant als voor de alarminstallateur, een uitkomst zijn. Na het lezen van deze blog neem je vast contact met ons op.

De traditionele manier van installeren en beheren

Er komt veel kijken bij het installeren van een alarminstallatie. Vaak zijn er twee collega’s betrokken, waarvan de ene persoon de meldingen maakt door het pand, en de andere bij het paneel controleert of die meldingen ook zijn binnen gekomen. Daarnaast moeten die meldingen ook nog gecontroleerd worden bij de meldkamer (PAC) en zal de PAC het promnummer communiceren. Kostbare tijd gaat verloren. De meldkamer moet worden gebeld, er moet vaak gewacht worden. Zijn er veranderingen nodig dan worden vervolgens diverse formulieren ingevuld en eventueel aanvullende afspraken vastgelegd. Meestal worden deze uren niet extra doorberekend aan de klant, want die betaalt voor de alarminstallatie en niet voor aanvullende service-uren.

De traditionele manier van alarmbeheer aan de klantzijde

Een voorbeeld uit de praktijk: Normaal gesproken heeft iedereen uiterlijk om 18:00 uur het bedrijfspand verlaten en moet het alarm ingeschakeld staan, maar vanavond moet er doorgewerkt worden tot 20:00 uur. Dan is het wel nodig om dit bij de meldkamer te melden. Dus wordt er wederom met de meldkamer, of de alarminstallateur, telefonisch contact opgenomen om tijdelijk de tijd aan te passen. En dat kost wederom tijd, vooral wanneer de klant in een telefonische wachtrij geplaatst wordt of de alarminstallateur even niet bereikbaar is.

Apps zijn een uitkomst!

Een installateurs app maakt de oplevering en onderhoud van een installatie zo eenvoudig dat niet twee maar één monteur de oplevering kan verrichten. Dat is alvast goedkoper. Het hele aanmeldproces bij de meldkamer is namelijk via de app geautomatiseerd. Met als bijkomend voordeel dat er niet perse een monteur met veel ervaring in deze branche noodzakelijk is. Die worden namelijk helaas steeds schaarser. Maar er is meer, want extra tijd betekent dat er meer opleveringen en onderhoudsbeurten per dag mogelijk zijn en niet geheel onbelangrijk, er ook tijd overblijft die commercieel ingezet kan worden. En, omdat de klant zelf meer kan doen, word je als alarminstallateur ook niet onnodige belast of uit je bed gebeld. Kijk maar:

Tevreden klanten die zelf het meldkamer abonnement beheren

Of er nu overgewerkt moet worden of de bloktijden van het alarm aangepast moeten worden aan een vakantie, het kan allemaal door de klant geregeld worden via de klant app. Is er een nieuw contact persoon dan hoeft er geen autorisatie gegeven te worden door het invullen van formulieren, maar kan deze eenvoudig in de app aangemeld worden en via een two-factor authenticatie proces worden geregistreerd. Een instelling is bijvoorbeeld wie als eerste gewaarschuwd moet worden bij een alarmering. Ook kan de klant zelf alle (loze) alarmmeldingen afhandelen met de 247Services app. Dus bellen met de meldkamer is niet meer nodig. Handig, snel en effectief.

Geïnteresseerd in efficiënt en eenvoudig opleveren en beheren met onze apps?

Het vakgebied van de alarminstallateur verandert sterk. Wil je zelf eenvoudiger installeren en de klant zelf laten beheren, dan zijn onze apps verkrijgbaar bij de abonnementen van 247Alarm. Lees hier meer of bel ons op telefoonnummer: 088-4372630